Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

PZFD Wrocław: w pierwszym półroczu bardzo dobra sprzedaż dużych mieszkań

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Funkcjonalne, doświetlone, spełniające warunki „Mieszkania dla młodych”, najlepiej trzypokojowe - to podstawowe założenia, jakie kupujący w pierwszym półroczu tego roku przyjęli przy zakupie mieszkania we Wrocławiu.

Klienci świadomie ustalają kryteria wyboru mieszkania - często zanim usłyszą propozycje od deweloperów, mają już gotową listę oczekiwań, a nawet zaznaczone konkretne mieszkania, którym chcieliby się przyjrzeć w danej inwestycji.

Najpopularniejsze mieszkania - małe lub trzypokojowe

Między styczniem a czerwcem 2016 r. dużą popularnością cieszyły się małe mieszkania, których powierzchnia mieściła się w przedziale 32-49 mkw. i większe nieruchomości, trzypokojowe. - Od wielu miesięcy obserwujemy duże zainteresowanie małymi lokalami, kawalerkami z otwartą kuchnią lub mieszkaniami z dwoma małymi pokojami, w tym najczęściej do jednego z nich kuchnia była przyłączona - mówi Alicja Czajer-Puchalska, kierownik działu sprzedaży Dom Developer.

Na drugim biegunie zainteresowań są duże mieszkania. Klienci ubiegający się o dofinansowanie MDM szukali nieruchomości do 75 mkw. Ci zaś, którzy nie chcieli lub nie mogli skorzystać z preferencyjnego kredytu - interesowali się głównie mieszkaniami 3-pokojowymi lub większymi. W pierwszym półroczu wielu deweloperów zwróciło uwagę, że właśnie duże lokale były głównym celem poszukiwań wśród klientów. Kupujący liczyli także na atrakcyjność samego osiedla, w którym mieli zamieszkać.

- Kluczowym kryterium wyboru mieszkania często jest lokalizacja. Dla klientów coraz ważniejsze staje się również zagospodarowanie terenu i części wspólnych w inwestycji. Mieszkańcy korzystają z klubów fitness, boisk do gry w piłkę, licznych placów zabaw, miejsc wypoczynku wśród zieleni - komentuje Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom SA.

Osobna i jasna kuchnia w cenie

W pierwszym półroczu tego roku deweloperzy zrzeszeni w Polskim Związku Firm Deweloperskich zwrócili uwagę na popularność ofert większych mieszkań z osobną kuchnią. Klienci często chcieli oddzielić strefę wypoczynku, czyli salonu, od kuchni. Często było to dla nich cenniejsze, niż np. większa przestrzeń w zamian za wspólną powierzchnię kuchni i salonu.

Niezmienną zaletą jest także dobre doświetlenie mieszkania. Najpopularniejsze są te z widokiem na południową lub południowo-zachodnią stronę świata.

- Dużą wartością dodaną w przypadku mieszkania deweloperskiego jest balkon. Klienci pytają również, czy nieruchomość wyposażona jest w windę. Niejednokrotnie pojawiło się już zapytanie o jej wielkość, ze względu na zapewnienie wygody przy przewożeniu wózka lub rowerów - mówi Agnieszka Zamojska, kierownik działu sprzedaży inwestycji Osiedle Malownicze.

Ważna okolica inwestycji

Dla kupujących bardzo ważne jest położenie nieruchomości, komunikacja z centrum miasta, bliskość terenów zielonych. - Bardzo dużą rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie mieszkania odgrywa otoczenie osiedla. Bliskie sąsiedztwo terenów zielonych zawsze przyciąga nabywców. Parki, lasy, rzeki, ścieżki spacerowe i rowerowe kuszą przyszłych mieszkańców. Istotna jest także komunikacja - klienci pytają o dostępność linii tramwajowych i autobusowych. Także sama architektura budynków mieszkalnych nie pozostaje obojętna - pożądana jest niska zabudowa, mała liczba mieszkań w budynku, kameralny, neutralny wygląd - podsumowuje Joanna Królikowska, marketing manager w firmie Inkom.


Polski Związek Firm Deweloperskich



Dzisiaj
Czwartek 28 marca 2024
Imieniny
Anieli, Kasrota, Soni

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl


otojawor.pl © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl