Kampania prowadzona z inicjatywy Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii ma uświadomić młodym ludziom, że moda na narkotyki przeminęła, bo jak wskazują badania1, większość młodzieży ich nie używa. Projekt ruszył tuż przed wakacjami, w czasie, który potencjalnie sprzyja eksperymentowaniu z narkotykami. Działania w ramach kampanii mają przekonać młodych ludzi, że można być osobą twórczą, aktywną i osiągać sukcesy życiowe bez wspomagania się środkami psychoaktywnymi.
- Pragniemy pokazać młodzieży, że jest wiele lepszych pomysłów na spędzenie czasu niż zażywanie środków odurzających – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Twarzami kampanii są młode, autentyczne osoby, które żyją z pasją. Maciek - mistrz Polski w penspinningu, Przemek - deskorolkarz, Matylda – rowerzystka, Róża - tancerka hip-hop i Filip – gitarzysta, to bohaterowie m.in. spotu telewizyjnego, w którym pokazują, jak ciekawe jest życie bez narkotyków.
W ramach projektu działa strona internetowa www.nacomito.com.pl. Dzięki ciekawej, interaktywnej formie jest ona atrakcyjna dla młodego odbiorcy i zachęca do współtworzenia kampanii. Na stronie, mającej charakter portalu, każdy może znaleźć coś ciekawego dla siebie. W sekcji JA młodzi ludzie mogą zaprezentować swoje pasje i nietypowe zainteresowania, w sekcji TY - podzielić się tym, co ich inspiruje, a w MY – zamieścić lub znaleźć informację o ciekawym wydarzeniu w kraju czy najbliższej okolicy. Serwis jest dodatkowo źródłem rzetelnej wiedzy dotyczącej problematyki narkotykowej, podanej w formie quizu czy ciekawych informacji dotyczących obrazu dzisiejszej młodzieży.
Niebanalne pomysły na spędzenie wolnego czasu młodzież może znaleźć także na profilu kampanii na Facebooku: www.facebook.com/nacomito.