Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Jawor
Poznajemy różnice między pozycjonowaniem a optymalizacją

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Pozycjonowanie strony a jej optymalizacja to dwa zupełnie różne, odrębne pojęcia. Zbyt powierzchowne podejście do tematu przez początkujących specjalistów SEO sprawia, że często pod jednym i drugim terminem odczytuje się to samo, a to bardzo poważny błąd! Takie myślenie może ułatwiać pracę, ale w praktyce jest świadectwem ogromnej ignorancji. Wyjaśniamy, na czym polegają podstawowe różnice między pozycjonowaniem a optymalizacją.
Poznajemy różnice między pozycjonowaniem a optymalizacją

Pozycjonowanie i optymalizacja – świadome rozróżnianie

Ktoś dopiero zaczynający pracę w branży SEO i chcący być przy tym traktowany poważnie, koniecznie musi poznać i zakodować sobie w głowie różnice pomiędzy tymi dwoma zjawiskami. Wspólne zależności między pozycjonowaniem prowadzą do sporów, na ile wybrane elementy SEO są w stanie istnieć w sieci tylko poprzez osiąganie wysokich pozycji, a w innych przypadkach po prostu przepadają. Specjaliści określają ten temat jako trudny ze względów technicznych, ponieważ środowisko pracy SEO ulega ciągłym zmianom i modyfikacjom.

Pozycjonowanie przy zmiennym trybie

Jeżeli poddamy testowi pozycjonowania dany element, to inne, zewnętrzne także ulegną zmianie. Zauważymy to przede wszystkim po zmieniających się:

·      profilach linków z optymalizacjami stron konkurencji – tymi samymi, z którymi toczymy walkę o zdobycie czołowego miejsca w rankingu wyszukiwarki w sytuacji, gdy podgląd naszych działań jest niemożliwy i nie mamy pewności, czy wygrywamy

·      algorytmach Google

·      nastawieniach użytkowników

Takie obroty spraw mogą wprowadzić w błąd i doprowadzić też do błędnych podsumowań.

Pozycjonowanie w Google AdWords a budowanie rozpoznawalności

Specjaliści marketingowi zajmujący się pozycjonowaniem mogą zobaczyć, że praca w Google AdWords przyczyniła się do zwiększenia ruchu na danej stronie internetowej. Nie mamy przy tym jednak gwarancji, że od danego momentu witryna będzie jeszcze bardziej zauważalna w swoim środowisku dzięki stosowaniu określonych fraz słów kluczowych. Wpływ mieć tutaj będzie raczej charakterystyczny i łatwy do zapamiętania adres, a także stopień rozpoznawalności danej marki. Nie można też zapomnieć o tym, że popularność w sieci budują drobne szczegóły, które po złożeniu w całość okazują się być reklamowymi kolosami – wszystko co ma związek z logami, znakami firmowymi oraz hasłami reklamowymi.

Rozwiązania optymalizujące i pozycjonujące

Optymalizacja strony internetowej ma za zadanie podnieść jej atrakcyjność pod kątem wizualnym i merytorycznym. Istotne jest także opracowanie odpowiednich parametrów technicznych, np. aby witryna oraz dane podstrony ładowały się w trybie ekspresowym, bez opóźnień, co bardzo może zniechęcać wszystkich odwiedzających. Optymalizacja to wszelkie działania w ścisłym środowisku strony internetowej.

Pozycjonowanie jest jego zupełnym przeciwieństwem.

Najpopularniejsza metoda na pozycjonowanie

To szereg działań dokonywanych poza ścisłym środowiskiem witryny, kierujemy się więc często na obszary nieznane oraz trudno dostępne. Warto ponosić te wyzwania, ponieważ skuteczny zabieg pozycjonowania nawet w najbardziej wymagających środowiskach może przyczynić się do stabilności marki w sieci na całe lata. Najczęściej wykorzystywanym narzędziem w dziedzinie pozycjonowania strony internetowych jest link building. Polega on na prostym umieszczaniu linków do naszej promowanej strony na innych, konkurencyjnych stronach, które zgodzą się na taki rodzaj promocji.

Oszczędność działań SEO

Wykorzystując link building, należy pamiętać o tym, że nie sztuką jest napełnić tekst promujący niezliczoną ilością odnośników. Trzeba działać w sposób wyważony, aby tekst miał interesującą treść dla odbiorcy i żeby linki w nim umieszczane prezentowały się w sposób dyskretny i nienachalny.

Źródło: https://mediaclick.pl/pozycjonowanie-stron/pozycjonowanie-wroclaw/


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 16 kwietnia 2024
Imieniny
Bernarda, Biruty, Erwina

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl