Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Jawor
Jak dobrać manekiny wystawowe do promowanej odzieży?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Producenci manekinów wypuszczają coraz to nowsze rodzaje ludzkich lalek. Różnorodność modeli pozwala nam dobrać odpowiedniego manekina do określonego rodzaju odzieży. Na co więc zwracać uwagę?
Jak dobrać manekiny wystawowe do promowanej odzieży?

Manekiny były już w średniowieczu

 

Historia manekinów ma już kilkaset lat. Chociaż niektóre źródła podają, że były już znane w starożytnym Egipcie, to w Europie po raz pierwszy użyto ich w średniowieczu. Miało to miejsce we Flandrii w czasach, gdy kobietom zabroniono publicznego pokazywania się. Historia współczesnych manekinów rozpoczyna się natomiast w połowie XIX wieku w Paryżu. Wówczas to jeden z projektantów,  Alexis Lavigne, przedstawił w trakcie pokazów mody drewnianą lalkę imitującą ludzką sylwetkę. Wersja te zmieniała się przez lata, ale zawsze jej wygląd miał być odpowiedzią na ówczesne postrzeganie piękna. Dlatego dawniej miały one doczepiane włosy, rzęsy, zęby, a nawet mechaniczne oczy. Dziś manekiny spotykamy w dwóch podstawowych rodzajach. Manekiny klasyczne odzwierciadlają ludzką sylwetkę i mają wyraźne kontury twarzy. Manekiny abstrakcyjne natomiast to odpowiedź na współczesne potrzeby sklepów odzieżowych. Mają one uproszczoną budowę ciała, która nieco odbiega od typowej ludzkiej sylwetki. Ich cechą charakterystyczną jest głowa typu jajo, która jest pozbawiona rysów twarzy.

 

Manekiny wystawowe – na co zwracać uwagę przy wyborze?

 

Witryna sklepowa jest ważnym elementem promocji butiku, o czym nie wolno nam zapomnieć. Pamiętajmy więc o kilku wskazówkach, które pomogą nam odpowiednio wykorzystać potencjał promocyjny. Przede wszystkim, nie możemy bać się łączenia stylów. Manekiny na wystawie nie muszą prezentować jednego stylu. Łączenie ich jest już bowiem codziennością. I tak możemy manekiny statyczne zestawić z krawieckimi, uzupełniając je o ekspozytory rąk. Śmiało także możemy wykorzystywać różne kontrasty, takie jak mały-duży, bogate-minimalistyczne, stare-nowe.  Wszystko zależy od naszej pomysłowości. Pamiętajmy jednak o tym, by w witrynie sklepowej panowała harmonia. Pomóc w tym może zwyczajne ustawienie kilku manekinów w minimalistycznych pozach obok siebie. Taki układ lalek stworzy poczucie ładu i porządku. Do promocji ubrań damskich wybierajmy manekiny kobiece. Są one pełne wdzięku, dzięki czemu świetnie wyeksponują wieczorowe sukienki. Tego typu manekiny można zobaczyć pod adresem https://my-mannequins.pl/damskie.3. Producent oferuje w tym przypadku modele przeznaczone do ekspozycji strojów wieczorowych, jak casual'owych. Istotna jest także dynamika modeli. Do promowania towaru młodzieżowego czy sportowe sprawdzą się manekiny wystawowe dynamiczne.  Wprowadzą one nie tylko ruch, ale także podkreślą walory prezentowanych na nich ubrań.


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl